مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

اطلاعات سودمند درمورد کشورتایلند

 اطلاعات سودمند درمورد کشورتایلند

 

کلیات

کشور تایلند با بیش از پانصد هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب شرقی آسیا واقع شده و از شمال با کشور لائوس و از جنوب با خلیج تایلند و مالزی، از شرق و جنوب شرقی با کامبوج و از شمال، شمال غرب و غرب با میانمار همسایه است.

پایتخت این کشور شهر بانکوک با 10 میلیون نفر جمعیت می باشد . مذهب رسمی در این کشور بودایی است که 92 درصد از جمعیت آن را تشکیل داده و 5 درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند؛ از دیگر اقلیت های مذهبی می توان مسیحیان، هندوها و . . .  را نام برد.

این کشور با توجه به شرایط آب و هوائی و جذابیت های جهانگردی، یکی از قطب های مهم جذب جهانگردان در منطقه به شمار می آید که هر ساله حدود بیش از 10 میلیون جهانگرد از سراسر دنیا از این کشور بازدید می نمایند و در آمد ناشی از این صنعت بیش از 10 میلیارد دلار برآورد می شود.

جمعیت این کشور شصت و چهار و نیم میلیون نفر و زبان تایی زبان رسمی و ملی این کشور به حساب می آید. همچنین زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در این کشور رایج است.

ایمنی و امنیت

1- هر چند که مسأله ناامنی در جنوب تایلند به چندین دهه قبل باز می گردد لکن دور جدید این ناآرامی ها از 14 دی ماه سال 1382 آغاز گردیده است که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد شده است؛ این حوادث از مشکلات اصلی جهانگردان برای سفر به این کشور به شمار می آید و بر همین اساس توصیه می گردد در صورت مسافرت به این کشور از سفر به بخش های جنوبی آن اجتناب نمائید.

2-  در مناطق و مراکز پر جمعیت، سارقین و باندهای حرفه ای جهت سرقت اموال و مدارک هویتی از جمله گذرنامه افراد کمین نموده اند، بنابراین توصیه می گردد در صورت حضور در این گونه مناطق از اموال و دارائی خود مراقبت نموده و در صورت مشاهده افراد مظنون با حساسیت و احتیاط بیشتری عمل نمائید.

3- ضرورت دارد مسافرین ایرانی ضمن رعایت هوشیاری، از هرگونه تماس و نزدیکی به باندهای بین المللی قاچاق انسان جدا خود داری نمایند. چرا که در حال حاضر عده ای از اتباع ایرانی که توسط باندهای مذکور به امید رفتن به استرالیا و یا دیگر کشورها، اغوا گردیده اند، علاوه بر از دست دادن اموال و دارائی خود، به پلیس معرفی شده و هم اکنون در زندانهای تایلند دوران محکومیت خود را سپری می نمایند.

 

4-  توصیه می گردد اتباع ایرانی ضمن مراقبت از گذرنامه های خود که تنها سند هویتی آنها محسوب می گردد، آن را نزد هیچکس به امانت نگذارند، لازم به ذکر است تاکنون کلاهبرداران، با سوء استفاده از گذرنامه تعدادی از هموطنان ایرانی اقدام به اجاره اتومبیل نموده و سپس آن را به فروش رسانده اند و از آنجائیکه صاحب گذرنامه در رابطه با جرائمی که با گذرنامه اتفاق افتاده مسئولیت دارد، این افراد هنگام خروج از کشور به جرم سرقت اتومبیل دستگیر و زندانی شده اند.

5- در مسیر بازگشت از بانکوک به تهران توصیه می گردد از قبول هرگونه وسیله یا بسته از افراد ناشناس جهت تحویل به خانواده آنان اکیدا خودداری نمائید.

قوانین، آداب و رسوم

1- قوانین جزائی کشور تایلند در رابطه با حمل و استعمال مواد مخدر بسیار شدید می باشد لذا توصیه می شود هنگام سفر به این کشور در پذیرش هر گونه بسته از دیگران دقت لازم را داشته تا دراین خصوص گرفتار سوءاستفاده افراد مغرض نشوید.

2- برای رانندگی در این کشور می باید گواهینامه ملی آن یا یک گواهینامه بین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از 160 کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمار آید. اضافه می نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

 

3- به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.

4-  چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

الزامات ورود و اقامت

1- رشد صنعت جهانگردی تایلند را در سال های اخیر باید در راستای توجه خاص دولت به این صنعت به حساب آورد. با این حال دولت تایلند برای مدیریت مثبت تردد اتباع خارجی، مقررات صدور روادید را سخت تر نموده است و بر همین اساس توصیه می شود هموطنان عزیز قبل از سفر به این کشور برای تحصیل روادید این کشور اقدام نمایند.

2- چنانچه اتباع جمهوری اسلامی ایران از طریق سایر نمایندگی های این کشور در  خارج از کشور تقاضای صدور روادید بنمایند، مجوز روادید از طریق وزارت امورخاجه صادر شده و این امر حداقل دو هفته به طول می انجامد.

3- هزینه روادید این کشور برای اتباع جمهوری اسلامی به ترتیب عبارت است از:

عبور                                                   برای هربار عبور 16 هزار تومان

 

جهانگردی                                            برای هربار ورود 20 هزار تومان

غیر مهاجرتی                                        یکبار ورود  40 هزار تومان

غیر مهاجرتی                                         چندبار ورود 100 هزار تومان

4- هزینه روادید از کلیه همراهان اخذ می گردد.

5- هزینه های پرداخت شده در صورت رد درخواست متقاضی یا انصراف وی، غیر قابل استرداد می باشد.

بهداشت

1- سازمان بهداشت جهانی این بیماریهای را در این کشور گزارش نموده است:

هپاتیت A

تب دنگو

تب تیفوئید

2- برای سفر به این کشور حتما از تسهیلات مربوط به بیمه مسافر استفاده نمائید. البته باید گفت بیمه های موجود تنها برای موارد پیش بینی نشده بوده و نمی توان از تسهیلات آن برای درمان بیماری های خاص بهره برد.

3- لازم است قبل از سفر به این کشور کنترل نمائید واکسن های چهارگانه (کزاز، دیفتری، فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید. همچنین بهتر است قبل از مسافرت خود را در برابر بیماری های تب زرد، تب تیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه نمائید.

 

4- سعی نمائید در تهیه خوراک و آب مناسب (ترجیحا آب بسته بندی) دقت نمائید.

5- بیماری آنفولانزای مرغی مدتی است که در این کشور شیوع پیدا کرده است، به طوریکه تا کنون چندین نفر در این رابطه جان خود را از دست داده اند و میلیون ها قطعه مرغ و طیور معدوم گردیده است، لذا توصیه می گردد از نزدیکی به مراکز مربوط به نگهداری طیور اکیدا خودداری کرده و در این خصوص مراقبت های بهداشتی را به عمل آورید.

6- بیماری ایدز یکی از خطراتی است که در این کشور سلامت مسافران و جهانگردان را تهدید می نماید. وزارت بهداشت عمومی تایلند درسال 2004 اعلام کرد %60 میتلایان به ایدز در تایلند را گروه سنی 15 تا 24 سال تشکیل می دهند. وزیر بهداشت نیز اعلام کرد بیش از 80 هزار نفر از جوانان تایلندی به بیماری ایدز مبتلا هستند و هر ساله حدود 20 هزار نفر نیز به جمع مبتلایان افزوده می شود؛ وی هشدار داد تا سال 2006 تعداد حاملان ویروس ایدز در تایلند به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید! بنابراین خطر بسیار جدی است و توصیه می گردد هموطنان عزیز در صورت سفر به این کشور دقت لازم را برای حفظ سلامتی خود به عمل آورند.

7- جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جدول مربوط به بیماری های موجود در این کشور می توانید به سایت بهداشت جهانی:  www.who.int/countries/en/ مراجعه نمائید.

شرایط سفر و اطلاعات سودمند

1- افرادی که برای تجارت به این کشور سفر می نمایند باید حتی الامکان با شرکتهای معتبر و با افراد شناخته شده معامله نمایند و می باید مراقب باشند که مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

2- طبق گزارش های دریافتی مواد مخدر از طریق تعبیه در وسایل ورزشی، خودروها، فیلترهای آب، تجهیزات نمابر و قطعات یدکی کولر به خارج ارسال شده است.

 

3- در بدو ورود به این کشور چنانچه در بانکوک اقامت نمودید، سعی کنید در اولین زمان ممکن آدرس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را که به همین منظور در اختیار شما قرار گرفته است، پیدا نمائید تا در صورت وقوع حادثه و یا نیاز به مراجعه، دچار مشکل نشوید.

 

4- چنانچه در این کشور دچار حوادثی مثل سرقت پول یا مدارک مسافرتی شدید، ضروری است قبل از هر کار موضوع را به اطلاع پلیس محل برسانید و گزارش پلیس را در این رابطه دریافت نمائید. بدیهی است گزارش رسمی پلیس، به شما امکان خواهد داد موضوع را در نهاد های مربوطه به نحو موثرتری پیگیری نمائید.

http://dinary.blogfa.comنقل از سایت :  
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 474 زمان: 16:55 تاريخ: سه شنبه 21 آذر 1391برچسب: اطلاعات سودمند درمورد کشورتایلند, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت